Creativitatea elevilor dincolo de invatare

An de an o noua sesiune de bacalaureat aduce in prim plan aceeasi problema: elevii nu vor sa se precoupe cu cartea. De invatat prea putin le pasa caci cine stie ce drum spre tari straine va deveni interesul lor. De la o parte la alta vina este ba in terenul elevilor si al parintilor implicit, ba in terenul sistemului si al profesorilor. Cine nu isi da interesul pana la urma? Interesul exista insa sub o alta forma.

Daca in alti ani pana acum bacalaureatul insemna note foarte mici si sesiunea din toamna se surpaaglomera anul acesta o mare parte din cei care desi nu s-au prea ocupat cu invatatul au reusit sa iasa invingatori. Cu ajutorul profesorilor intr-o masura care au permis anumite lucruri in timpul examenelor insa si bazandu-se pe creativitate. Elevi care au ajuns la spital cu casa din ureche blocata sunt o dovada clara ca tehnologia moderna a ajutat acolo unde studiul a dat gres. Si cu o relaxare totala eleveii considera ca nu au nici o vina acolo unde sistemul la varianta aceasta de copiat, desi nu este una noua.

Mai mult decat atat anul acesta la bacalaureat se pare ca toti cei implicati au dat dovada de creativitate. In acest sens profesorii au gasit variante de succes, de a-si mari salariul. De la cei care au trecut cu vederea ca ciornele unora sa se perinde pe la bancile altora si pana la profesori de religie care au strans cotizatiile fiecare exemplu este o noua lectie; cea de viata, de demnitate, de corectitudine.

Poate ca nu sunt nici primii nici ultimii au trecut bac-ul cu ajutorul "creativitatii" insa dezvaluirile sunt de natura sa socheze. Cine stie in ce punct va ajunge acest examen, dat fiind ca pana acum se dovedeste a fi inutil in plan concret de a dezvalui corect ce aptitudini au elevii dupa 4 ani de liceu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.